středa 10. prosince 2008

Reakce na článek: "Něco lepšího než národ"

Tak na tenhle afáckej počin jsem si už dlouho brousil zuby. Původní článek, na který zde budu reagovat, najdete na http://www.antifa.cz/27-mteorie-neco-lep-iho-nel-narod.html

Jedná se o dokonalý příklad názoru člověka, který si nejenom neuvědomuje, co vše mu národ dává, ale též je zasažen staromódním pohledem na národovectví jakožto potřebu skupinky oveček vedenou pastýřem (či vůdcem).

Autor si v článku klade plno otázek. Bohužel si k jejich zodpovězení vybral zrovna Antifu, takže já budu tak hodný a dám mu zde trošku kvalitnější odpovědi.

Otázka č. 1 - "Říkají mi, že mám bejt hrdej na svůj národ....a já se ptám proč?"....Odpověď: Hrdost na národ je otázkou pohledu každého jednotlivce. Já na tenhle národ ani zdaleka taky nejsem hrdej, ale pořád je to tady můj domov a já mám dvě možnosti. Buďto se snažit o zlepšení situace a brát se jako součást společnosti (Čímž nijak nepopírám svoji individualitu, jen si uvědomuju, že člověk je prostě společenský.) nebo na to všechno budu plivat. Já si vybral to první, protože jsem přesvědčen, že ač je mi svoboda nade vše, tak aby svoboda měla smysl, musí být spojena s odpovědností vůči našemu okolí, kterým jsou jak naši blízcí, tak společnost jako celek. Svoboda bez odpovědnosti je svobodou hřbitova (to myslím řekl český myslitel Jan Patočka, ale teď nevím jistě.) Že tady nějaká společnost funguje není proto, že by člověk od přírody uměl společnost vytvořit, ale proto, že se to tady skrz dlouhá martyria v něco rozvinulo a pokud to nebudeme udržovat, tak to prostě zase zanikne. Toto si ale opět mnozí anarchisté a jim podobní neuvědomují a žijí v naivním názoru, že lidi se prostě nějak domluvěj, protože je to přirozený a žádnýho státu není potřeba a ani vlády není potřeba, atd. Na toto říkám jediné - kéž by toho nebylo potřeba. Neuvědomují si, že s národem spojená historie, na kterou tak rádi házejí špínu, silně pomohla zformovat i je samotné. Tedy že silně pomohla zformovat to, co oni považují za bytost, která je taková od přírody a která žádnou historii nepotřebuje. A znovu zde říkám - hrdost na národ? To ať si rozhodne každý sám. Důležité je, aby si lidé uvědomili, že národ je sice imaginární a do určité míry uměle vytvořená veličina, ale to neznamená, že nemá smysl.

Otázka č. 2 - "Co to vůbec ten národ je?"....Odpověď: Aristotelés definoval člověka jako "zoon politikon", tedy zvíře politické nebo též společenské. Národ je samozřejmě imaginární pojem a jedná se o jednu ze struktur, kterou si vymyslel člověk. Není to nic daného od přírody. Taková je ovšem celá lidská společnost. Naše kultury (bráno všechny lidské kultury) jsou výsledkem lidské imaginace. Uvědom si, že člověk není ničím jako čistým elementem tvořivosti, který ze své podstaty dělá vše ostatní. Člověka v člověka vychovává až společnost kolem něj. Roli přitom samozřejmě hrají i dispozice, které má dané geneticky a které částečně zdědil po svých předcích, nicméně tyto dispozice jsou z hlediska výchovy jen možností. Pokud společnost jedince nevychová (výchovou je brána jak cílená výchova, tak i individuální zkušenost jednotlivce se svým okolím), tak z něj vyroste zvíře (případy dětí přeživších v přírodě a vychovaných zvířaty jsou známy a nejsou jen fikcí) a přitom stále platí omezení dané genetickými základy. Pokud je někdo od přírody blb a xindl, tak ho společnost může správnou výchovou vylepšit, ale jedinec stále zůstane od přírody blbem a xindlem......Ale teď k věci - Už Jan Amos Komenský říkal, že šťastný je ten národ, který není smíšený s nějakým jiným národem. Lži o tom, že národ je jen středověká konstrukce jsou naprostou hloupostí. Člověk odjakživa chránil skupinu, ze které vzešel a která mu mnoho dávala. Ať už to byl rod, kmen či národ a nebo třeba jen skupinka lidí, kteří jsou mu nějak sympatičtí. Národní cítění je pro člověka stejně tak přirozené jako nadechovat se a vydechovat. Po celém světě můžeme najít mraky kultur hrdých na svou historii a definujících z ni sebe sama. Toto definování je u každého v různé míře, ale všichni ho v sobě máme. Všichni máme něco, co je nám sympatické a do jisté míry jsme s tím spojeni nebo se s tím imaginárně propojujeme. Proč člověk ztrativší paměť začne hledat svoji minulost? Jeho osobnost je přeci pořád stejná, ne? Přežije bez toho? Ano, přežije....ale podstatně líp by se mu žilo, kdyby ji znal. I když je pravda, co psal Nietzsche, že není žádný cíl dějin nebo budoucí tisíciletá boží říše a že každý okamžik má stejnou cenu a veškeré lidmi vymyšlené pojmy jsou jen metaforami a metonymiemi a tak jakékoliv poznání v pojmech je čistá abstrakce a něco jako konvenční lež - stále přitom přiznával, že člověk tuto abstrakci potřebuje. Člověk potřebuje zjednodušovat, aby se domluvil a potřebuje se též mít k čemu vztahovat. S národem je to ale dle mě ještě trošku složitější. Nejde totiž jenom o pojem národa samotného. Tento pojem je spojený s dalšími pojmy a teprve jejich interakce dává skutečně plný smysl. Ano, mohl bych sem teď ještě napsat, že národ je skupina lidí majících stejný jazyk, stejnou historii, atd...klasická definice....ale pochybuji, že by ses s tím spokojil, takže teď už doufám chápeš.

Otázka č. 3 - "Budu snad lepší, když budu na něco takovýho hrdej?"......Odpověď: Ne, nebudeš, ale pokud jsi pochopil odpověď na otázku č. 1, tak už teď víš, že o nic takovýho ve skutečnosti nejde.

Otázka č. 4 - "A komu to vlastně poslouží?".....Odpověď: Pokud máš na mysli onu hrdost, tak ta nikomu, když bude falešná a nebude dobře zdůvodněná. Jsou zde ale důležitější věci, které poslouží nám všem. Zde odkazuji na další svoje články. Též je třeba napsat, že tvůj postoj je silně černobílý. Bereš to, jak kdybys mohl určit, zda pojem národa je jen pozitivní nebo jen negativní. Vše má v sobě vždy svoje pro a proti. Nacionalismus toho v minulosti dost napáchal, ale taky dost udělal. To ale neznamená, že bránit svůj národ, který pro nás zpravidla představuje skupinu lidí se stejnou historií, která žije na ohraničeném území a má zde možnost do určité míry ovlivňovat chod společnosti, je nějak špatné.

A teď, když jsem odpověděl na autorovy prvotní otázky, podíváme se, co za odpovědi si na ně vyplodil on a kde udělal chybu.

Je zajímavé vidět, jak se oháníš svými přáteli. Ale co pro ně děláš? Podporuješ svinstvo, které zde zvýší kriminalitu a pomůže rozložit naši společnost a nechat zaniknout naši kulturu. Nevím jak ty, ale já bych přítele, který to se mnou "myslí tak dobře", rozhodně nechtěl. ... Dále píšeš o tom, že se nechceš nijak ztotožňovat s plno lidmi z tohoto národa - zde opět mohu jen dodat, že to po tobě ani nikdo nechce. Společnost chráníme hlavně kvůli sobě a svým blízkým, ale pomáháme tak celku, který se nám sice velmi často nelíbí, ale pořád je pro nás důležitý. Protože pokud jako národ ztratíme své hranice, tak se nám sem nahrne všechno možné a neodnesou to jen ti lidé, kteří nám jsou nesympatičtí. ... Máš zřejmě mnoho přátel v zahraničí. Bere ti je snad někdo? Nebere, ale uvědom si, že to, že si rozumíš třeba s nějakým černochem, ještě neznamená, že si to sem můžeme pouštět hromadně. Podívej se do Francie, jak to tam vypadá a věř mi, že je skutečně trapné, jak se snaží multikulturalisté tvrdit, že to, že tam tmaví přistěhovalci neskutečně zvyšují kriminalitu a stále více devastují francouzskou společnost je vina Francouzů. ... Ne, je to vina přistěhovalců. Vina Francouzů je v tom, že byli liberální a natahali si to tam. Nesmíme udělat stejnou chybu. ... Nechceš nikoho soudit podle barvy kůže nebo národnosti? Na tom ale přeci nezáleží. Rasismus není o barvě kůže stejně tak jako národ není o nějaké povinné hrdosti na něj. Tohle si ujasni a pak pochopíš, že myšlenky v tvým článku jsou sice logicky dobře poskládané, ale smysl by dávaly jenom v případě, že by rasismus byl jen o barvě pleti (Která je ve skutečnosti jenom poznávací znamení říkající člověku, že si má dávat bacha.) a národ byl jen o hrdosti na něj. Jenže takhle to není, takže celej ten svůj článek můžeš hodit do koše, protože přesně na těchle dvou myšlenkách je stavěnej. ... Nadáváš taky na nácky - OK, ser na ně klidně:). Ale je docela smutný, že na základě toho, že se s někým neshodneš, zradíš sebe sama i své blízké a stavíš se proti myšlenkám, které nám všem mohou pomoct. Dělej to pro sebe a ty, na kterých ti záleží. A že tvoji blízcí jsou často ze zahraničí? Tak jestli je máš tak rád, tak je nech mít vlastní kulturu na vlastním území a nepodporuj stupidní multikulturalistický názory o tom, že celej svět je jen jedna vesnice. Když zboříš všechny hranice, tak tím uděláš velkej guláš, ale vzácnosti jednotlivých kultur často smažeš místo abys je zachoval pro příští generace. Je to jen na tobě:) A že tvoje kolo, matka, přátelé, atd. jsou víc než národ? Tak na to si vzpomeň až nějakej tmavej ukradne tvoje kolo, znásilní tvoji matku nebo zabije nějakého tvého přítele. Nebo až ti dojde, že tvoje kolo a tvůj národ nemají spolu vůbec nic společnýho. Mícháš jablka a hrušky. K tomu se víc prostě říct nedá:) To přirovnání jednoduše nedává naprosto žádný smysl:)

Závěr - autor článku na antifa.cz má pár zajímavých myšlenek, ale zároveň je dokonalým příkladem člověka, který si prostě a jednoduše neuvědomuje, co je na národních myšlenkách dobrého. Nebudu zde ale kritizovat jen jeho. Tohle je průser nás všech. Dle mého názoru je v ČR jen velmi málo jedinců, kteří jsou schopni šířit národní myšlenky trošku sofistikovanějšími formami. Stačí se podívat na zmíněné autorovy otázky. Jsou totálně mimo. Nedávají žádný smysl. Vycházejí z naprosto zcestného, naivního a povrchního pohledu na pojem národa. Kdyby autor skutečně do hloubky chápal důležitost národních myšlenek, tak by se nikdy takovýmto způsobem neptal. Do jisté míry ale chápu, proč se takhle ptá, jestli mu někdo na jeho otázky doposud odpovídal stylem: "Tak to prostě je, protože prostě proto a hotovo." Pokud chceme národní myšlenky nějak kvalitně šířit, musíme hlavně sami vědět, proč to děláme a taky musíme být schopni argumentovat a vysvětlovat. S čímž se pojí jeden z problémů, na který zřejmě ještě upozorním v jednom z dalších článků - jedná se o takový ten typ "lidí", kteří národní myšlenky šíří způsobem, že si do svých nadutých palic nalejou co nejvíc chlastu a pak zbijou kohokoliv, kdo jim vleze do cesty. Takových magorů by se národovecká a podobná hnutí měla zbavit, protože dokud nám tahle verbež (Která v ideálním případě okamžitě tahá kudlu a chováním se tak řadí k jisté vysoce populární opálené menšině.) bude dělat ostudu, tak se můžeme jít se sebelepšíma myšlenkama leda tak klouzat a nemůžeme se pak divit, že je naše společnost stále plná lidí, kteří podobně jako autor původního článku nemají nejmenší ponětí o skutečné hloubce národních myšlenek, ale jdou proti, protože je národovci prostě serou....

P.S.: Ještě ohledně nových nálepek, kterými teď levicoví hlupáci zasviňují ulice - už jsem vám toho mraky strhal a styďte se takhle svinit soukromej a veřejnej majetek. Ale holt sympatizanti tmavejch chtějí, aby to zde vypadalo jako u tmavejch, že?. ... Pokud někdo nečetl původní článek na afě (a tedy nechápe, o jakých nálepkách mluvím), tak ta jako reakci na něj vytvořila novou sadu nálepek VÍC NEŽ NÁROD, kterými teď její hloupí příznivci sviněj, co můžou. Když to někde uvidíte, strhněte to. Člověk by přeci měl denně udělat alespoň jeden dobrý skutek:)

Žádné komentáře:

Okomentovat