sobota 23. května 2009

Politická ideologie VS náboženská ideologie

Běžně se setkávám s pokusy stavět náboženství nad ideologii a vlastní zkušenost mi zároveň říká, že mnozí lidé tak podvědomě náboženství vnímají, aniž by je napadlo řešit to nějak víc do hloubky. Často to platí i v případech, kdy daní jedinci nemají k náboženství nějaký zvláštní vztah. Prostě je to silně zakořeněné. Ve skutečnosti ale neexistuje nic, co by náboženství jakkoliv nad obyčejnou ideologii řadilo. Rozdíly jsou většinou pouze kosmetické. Například náboženští myslitelé se odvolávají na to, že jejich řád jim byl zjeven (případně nějakému jejich prvotnímu vůdci). Sami se tak do určité míry zbavují odpovědnosti za své chování, protože se automaticky staví do role služebníků tohoto božího, rádoby dokonalého, řádu. Zároveň s tím přijímají i mentalitu člověka, který je přesvědčen, že má tu největší možnou pravdu, protože za ním stojí stvořitel všeho. Snaha tvářit se, že jejich řád je ten jediný dokonalý, je u nich běžná. Fakticky k tomu však nemají jediný důkaz.
Tvůrci různých politických ideologií se zase odvolávají na logiku světového řádu. Ale ta logika bude asi trošku zapeklitějšího rázu, když každý z nich přichází k jinému výsledku. Logika samotná totiž znamená, že se držíme určitých postupů a snažíme se o rozumovou návaznost naší argumentace. Nijak už neřeší, že můžeme v tom základu mít chybu. Stačí jen za pravdu nebo pravděpodobnost považovat něco, co ve svém důsledku nevychází z reality, ale třeba jenom z morálního předsudku. Výsledkem pak je, že celá konstrukce, postavená na tomto základu, bude vadná. Chyba přitom vůbec nemusí být vidět, ale zaručeně se časem projeví v celém systému. Například dnes se kalkuluje s rovností ras a staví na tom současná multikulturní ideologie. Jenže pokud si rasy rovny nejsou, znamená to, že celý systém bude v dané problematice špatně postupovat a doplatí na to. Obří bordel v ideologii také udělá jakákoliv myšlenka pojatá absolutním způsobem (tedy jako myšlenka sama o sobě, ne jako myšlenka, která z něčeho vzešla a je s něčím spojená). Ta je vytržená ze svých kořenů a místo aby navazovala na to, z čeho vzešla, je brána prostě tak, jak ji někdo navrhl - samostatně a mimo tento svět. Jenže tento svět je relativní a vše má své světlé a tmavé stránky. Nic není mimo něj. Jakákoliv absolutní myšlenka tedy brzo narazí.
Naprosto stejné problémy s absolutismem idejí můžeme vidět i u náboženství. To je ale podstatně záludnější než ideologie. Staví na neprokazatelném světě mimo nás (nebe) a myšlenkách z něj pocházejícího (dokonalé myšlenky - tedy absolutní). Kouzlo je v tom, že se jimi dá pohodlně vysvětlit naprosto vše. Například si vzpomeňte, když jste se o něco praštili a někdo řekl: "Pánbíček tě potrestal." To je naprosto dokonalý příklad celého problému. Už jste se nepraštili, protože jste nedávali pozor. Už jste se praštili, protože to chtěla jakási vyšší moc. Když se vám stane něco špatného - děje se vůle boží a milosrdný Bůh tím jistě sleduje nějaký vyšší cíl. Když se stane něco dobrého, neděkuje se sobě a svým schopnostem, děkuje se Bohu. Cokoliv nevysvětleného či nevysvětlitelného se dá takto vysvětlit. Někdo by mohl navrhnout, že je to stejně jako u ideologií parazitismus na logice. Alespoň něco na tom jistě bude, nicméně primárně to považuji za parazitismus na lidské fantazii, duchovnu, smyslu pro tajemno, touze po řešení záhad a schopnosti vymýšlet konspirační teorie. Náboženství je v tomhle mnohem vyčůranější než politická ideologie. Dokáže cokoliv odůvodnit čímkoliv. Stačí k tomu jen vynalézt příslušný vzorec a spojit to s nějakým příběhem. Například scientologové vysvětlují lidskou zmatenost tím, že kdysi byly ve vesmíru války a zlý Lord Xenu pochytal všemožné mimozemšťany, zmrazil je a pak naházel do sopek na Havaji. Jejich duše, které pak vylétávaly ze sopek ven, chytal do obřích ducholapačů, vymyl jim tam mozek falešnou představou o historii (která je samozřejmě prezentována jako současný pohled různých ideologií a náboženství) a pak je nechal zmateně poletovat po zemi. Duše se postupně uchytily na prvních lidech a tím způsobily, že je lidstvo dodnes zmatené. ... Luxus, co? Nemá to chybu. Jenom je to úplná kravina a dobře to poukazuje na systém, který jsem popsal v článku "náboženská a ideologická obrana proti rozumové argumentaci". Autor tohoto příběhu byl mimochodem dřívější spisovatel sci-fi a několikrát ho zatkli na lodi s malejma chlapečkama. Musim ale uznat, že před tímhle člověkem opravdu smekám. On a jemu podobní totiž dokázali odhalit a nestydatě využít skutečnou hloubku důvěřivosti a naivity. Einstein říkal, že dvě věci jsou nekonečné: vesmír a lidská blbost. Tím prvním si ale úplně jistý nebyl. Lidé jako L. Ron Hubbard (zakladatel scientologie) jsou svým způsobem velcí objevitelé, kteří plně prokázali, že Einstein se v otázce lidské blbosti nemýlil.
Shrnuto a podtrženo: politická ideologie je systém parazitující převážně na lidské logice. Náboženská ideologie je systém parazitující převážně na lidském duchovnu. Ani jedno není fakticky nadřazené nad druhým. Společné mají, že se snaží být jakýmsi sítem mezi námi a okolním světem. Parazity naší mysli a samozvanými vykladači naší zkušenosti. Ideologie se snaží víc ovládnout lidský rozum, náboženství zase lidskou fantazii. Zajímavé je, že obojí pak často končí stejně špatně a svým způsobem jsou to jen dva rozdílné názvy pro stejnou věc. V dobách nevědeckých vznikly vševysvětlující názory, které se dnes zvou náboženstvím. V dobách vědeckých zase vznikly vševysvětlující názory, které se zvou ideologiemi. Pokaždé jde o nedokonalý pokus člověka nějak se vyrovnat s tím, co se děje v danou dobu okolo něho. Proto taky náboženství často označuji za ideologii, byť v tomto článku je odděluji, abych mohl lépe poukázat na postupy, kterými se odlišují. Neznamená to, že cokoliv spáchaného ve jménu nějaké ideologie nebo náboženství, musí být špatné. Ale je prostě lepší si na to dávat pozor a každou ideologii už předem vnímat jako systém, který se pohybuje někde mezi nedokonalostí a totálním podvodem či lží. Člověka pak podobné systémy mohou podstatně méně zmanipulovat a víc ho to nutí přemýšlet a kriticky hodnotit. Například pak přijde na to, že ať už se systém tváří jakkoliv nadčasově, stále je to jen výmysl lidí, kteří žili v určité době, s určitým vzděláním a určitými zkušenostmi a že systém je tím tedy nepochybně ovlivněn. Co bylo platné v jedné době, to už nemusí (ale taky klidně může) být platné dneska. Se světem se musíme vyrovnávat neustále novými cestičkami. Nelze zůstat jen někde v minulosti a stýskat si po starých dobrých časech, přestože se v nich dá hledat i mnohé poučení. Stejně pozor si ale musíme dávat i na naši osobní zkušenost. Nic není absolutně poznatelné a jakákoliv zkušenost, byť se může tvářit sebejasněji, může být nesprávně pochopena. Je tedy nutné své názory neustále prohlubovat a problematizovat a nebát se je vystavit kritice. Jedině tak máme šanci, že se vyhneme co nejvíce chybám a můžete si přitom být jisti, že se nikdy nevyhneme všem. Aneb jak kdosi řekl: "Vím, že nic nevím a ani to nevím jistě."

23 komentářů:

  1. Nazdar Novopatriote,
    Mas nejaky kontaktni email?
    TRTKOS - Mira
    tosjane@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  2. Pat: Dočetl jsem a protože nic nového, tak jen ve zkratce - že jsou si rasy rovny o tom jsem přesvědčen (a psal jsem Ti i proč). Že záleží na přijmutí axiomů - to platí i ve vědě.. vem si fyziku, která je rozdělena na dva tábory - malý a velký svět.. ani Einstein tyhle dva světy nedokázal spojit. A to nemluvím o tom, že vše co dlěáme je pozorování z vnitřku soustavy, takže i věda na empirické důkazy které máš tak rád mohou být de facto mylné.. Vím, že nic nevím, ale věřím.. Jinak budu psát článek o evropanství, tak Ti sem pak, pokud mi to dovolíš, hodím link.

    OdpovědětVymazat
  3. Pavel: Mno, jak jsem říkal, tak vše je relativní.
    Rasy si rovny nejsou. Jsou mezi nimi jasné rozdíly. Například černí jsou dobře přizpůsobeni prostředí v Africe, ale nejsou schopni přejmout, udržet nebo rozvíjet civilizaci, co jim tam zanechali bílí. My zase neumíme tak dobře běhat, ale je pro nás stěžejní inteligence. Rasy si rovny nejsou. Kdyby byly, nebyly by to už rasy:)
    Věřit samozřejmě můžeš, ale pokud zároveň víš, že nic nevíš, tak bys měl minimálně hodně o té víře pochybovat.

    OdpovědětVymazat
  4. Pat: Sám jsi psal, že víra nemá srozumem co do činění. Hodně jsem nad Tvým názorem přemýšlel a máš pravdu - církev neoužív podmiňovací způsob "mělo by to být" popřípadě podmínku "pokud máme pravdu tak je to".. ten absolutismus tam prostě je a neumím ho vyjmout..

    OdpovědětVymazat
  5. Pavel: Když ten absolutismus někdo vyjme, tak by měl logicky dojít k podobným názorům jako došel ten křesťan, o kterém jsem dříve psal (jak naše diskuse končila tím, že já mu říkal, že by byl dobrým satanistou a on mě, že bych byl dobrým křesťanem)...

    OdpovědětVymazat
  6. Pat: s tím souhlasím, ale on prostě takhle snadno vyjnout nejde :( Ten důvod je prostý - nelze jít cestou křesťanství (podle ŘKC ke je to nejmarkantnější) jen napůl.. pak to nedává smysl ani maličko.. Nejde chodit do kostela a prosit o sejmutí hříchů když nevěříš že něco jako křesťanská morálka má smysl.. (to ber jako příklad). Ale pokud se řídíš hlasem svého svědomí (a alespoň základní body desatera dodržuješ - nezabiješ, nepokradeš, nesesmilníš, cti otce i matku svou (nemusíš nad nimi přemýšlet jako na desaterem, je to základ slušnosti) pak bys měl být před Bohem v pohodě..

    OdpovědětVymazat
  7. Pavel: Hlas svědomí ti napovídá vždy a v jakýkoliv situaci (pokud nejsi zrovna nějak mentálně totálně mimo). Defakto nepotřebuješ absolutismus, protože je s tebou pořád. A těch pár základních bodů, co jsi vypsal z desatera, můžeš brát jako pokus o sepsání některých pravidelných rad svědomí...A ani k jednomu nepotřebuješ ten absolutismus.
    Nicméně mě teď napadá taková věc ohledně "cti otce svého a matku svou". Je to vztažený čistě na rodiče nebo se to dá celkově vztáhnout na naše předky?

    OdpovědětVymazat
  8. Pat: "Cti otce i matku svou" jsem slyšel intepretovat jako:
    - buď na ně hodný (neodmlouvej, etc.)
    - starej se o ně
    - a měj je rád
    (je to velice nedokonalé, ale myslím, že to má vypovídací hodnotu - o předcích ani slovo, protože být hrdý na a dokládat svůj původ bylo samozřejmostí.. každý žid věděl k jakému kmenu patří (bylo jich, tuším, 12 - synové Jákobovi) a jak se dá jeho původ doložit až k zakladateli).
    Absolutismus je nezbytný pro případ, že by ses snažil umlčet své svědomí (což jde) protože pak je tady nejvyšší instance..

    OdpovědětVymazat
  9. Pat: http://papo.signaly.cz/0905/kde-domov-muj-kde kdyžtak pak tenhle koment smázni.. nepotřebuju si dělat reklamu, jen jsem Ti chtěl dát nahlédnout do své kuchyně..

    OdpovědětVymazat
  10. Patri: závěr mi vyloženě 'mluví z duše' .. nikdy žádný závěr nepovažovat za konečný.
    K tomu svědomí - každý máme jiné hranice a náhled, je potřeba to nějak sjednotit. Jinak by totiž jednou byla vražda či krádež ok jen proto, že to nečemu posloužilo... nekteří lidé totiž mají velmi ploché svědomí.
    K rasám - jako lidé jsme si všichni rovni, souhlasím s tebou ale v tom, že nejsme stejní, máme rozdílné dispozice a podle toho by měl být i rozdílný přístup (např. ve vzdělávání). Ono to totiž může vyznít trochu jinak ... a časy otrokářství už myslím máme za sebou.
    K řádu a systému - řád odjakživa měl sloužit nám .. aby nás zachoval. Odjakživa nás ale taky lákal k jeho zneužití... A rozhodně se každá forma řádu musí přizpůsobovat době... a to církve, byť pomalu, dělají.. Není to ale důvod, proč tady ty tisíce let jsou ... ten důvod je reálná potřeba člověka kontaktu s Bohem ... kdyby šlo jen o jakýsi řád a předávání kultury, dávno už by byly církve jen historií. Žádné 'oblbování' lidí nemůže mít tAk DOKONALOU strukturu, aby vydrželo tak dlouho .... stejně ani žádný spolek 'lidí dobré vůle' by se sám o sobě tak dlouho neudržel.
    Církev staví především na Kristu a jeho šanci, naději a potažmo odvaze, kterou nám dává ... prostor tu má každý.. ten, kdo udělal chybu, ten, kdo je slabý, ten, kdo nemá sílu jít dál, ten, kdo chce normálně žít... nikdo není nucen.
    Chlapa dělají rozhodnutí - opuštění svého sobeckého sebestředného světa,přijmutí zodpovědnosti a přijetí vyšší autority - a to lze v církvi vrchovatě naplňovat.

    OdpovědětVymazat
  11. TT:
    Jsem rád, že tady se trošku víc shodneme:)
    Svědomí - Jo, souhlasím, nicméně ona je to hlavně dost živá věc. Ten morální kodex nějaký být musí, ale neměl by být absolutní. Zabít je třeba špatné, ale co když nemáš jinou možnost? Viděl jsi třeba film Rambo IV? Doporučuji. Je tam krásná scéna, kdy Rambo veze křesťany na nějakou misi, zastaví je loď s pirátama a snažej se jim vzít ženskou, co tam sebou maj. Rambo je všechny postřílí a ten křesťan si mu tam stěžuje, že na tohle nemá právo, protože oni jsou tam proto, aby se zabíjení zastavilo a to se nevyřeší dalším zabíjením. On mu na to odpovídá, že kdyby to neudělal, tak by tu ženskou 50x znásilnili a pak ji uřezali hlavu a jasně ze situace tam vyplývá, že kdyby je všechny nepostřílel, tak maj brzo v patách plno dalších pirátů a ti by je dostali všechny. Já vim, je to jen film, ale je to ideální ukázka morálního dilematu. A taky ideální ukázka toho, že vždy se najdou situace, kdy je vhodné porušit jakékoliv morální pravidlo. A morální pravidla jsou tedy relativní, problematická a je třeba tak na ně nahlížet. O to mi hlavně jde.
    Rasy - Jo, s tím souhlasím. Pro mne z toho třeba plyne, že by se rasy neměly příliš míchat. Například naše civilizace stojí na IQ, které mají černoši prokazatelně mnohem nižší (z drtivé většiny). Zase by nám to líp běhalo. Pro nás je ale důležitější ta inteligence a proto nemám nic proti vzájemnému soužití ras - každá na svém území.
    Řád a systém - mno, vem si, že různých náboženství a sekt tady byly a jsou snad desetitisíce. Za historii lidstva by mne nepřekvapily ani statisíce. A někdo z nich vymyslel nakonec systém, který se udržel. Ono jak jsem psal - náboženství parazitují převážně na lidském duchovnu a lidské fantazii. Zažíváme spoustu věcí a náboženství nám jednoduše nabízí svůj výklad toho, co zažíváme.
    Není pravda, že nikdo není nucen. Víš co - pokud někomu řekneš, že spasen může být pouze skrze Krista, případně pouze skrze církev a kdo nebude spasen, tak skončí v pekle na věčné časy, tak to je forma nucení. A tohle maj v sobě církve zabudovaný sakra hluboko.
    K tomu chlapství - tady je hodně otázkou, jak kdo tyto pojmy vykládá a hlavně co myslí tou vyšší autoritou.

    OdpovědětVymazat
  12. Pavel:
    Děkuji, nahlédnu velmi rád a mazat koment jistě nebudu.

    K tomu přikázání - o předcích tam není ani slovo, protože tehdy bylo prostě naprosto přirozené, že si člověk váží své krve. Chápu dobře?

    Trošku jsem ale nepobral, jak to myslíš s tím absolutismem.

    OdpovědětVymazat
  13. Pat: Ano, to o tom přikázání jsi pochopil přesně jak jsem přesvědčený, že to tak bylo.

    Ten absolutismus ještě promyslím jak vysvětlit lépe..

    OdpovědětVymazat
  14. Patri> k tomu svědomí - neměl jsem na mysli situační záležitosti, ale rozdíl v položení hranic svědomí jedince. Pro někoho je konkrétní čin zločinem, pro jiného přestupkem a jiný to považuje za běžné jednání, aniž by se nad tím pozastavil.
    Co se týká ras - nižší iq černochů mě přijde jako nesmysl. Podle mě to nebude objektivní srovnání, je nutné srovnávat iq lidí se stejnými příležitostmi. Černoši, kteří vyrostli v alko-rodině v bronxu by se asi v inteligenčním testu nevyznamenali, ale v tom, co dělají se může projevovat jistá vychytralost. Tyto lidi můžeš srovnávat jen s dalšími bezdomovci. To stejné se týká romů - máme je obecně za líné nevzdělance, někde jsem ale četl, že udělali pro rosmké děti předškolní přípravu, a ty pak z většiny měli podobné studijní výsledky jako ostatní děti. Geneticky ty různé menšiny možná mají trochu jiné dispozice a indispozice, díky kterým je téžké se přizpůsobit ... ale neřekl bych, že jsou z většiny blbí ... pouze jiní. Aby jsme se nemíchali ... to ani není možné. Jak bychom proboha chtěli vytvořit místo, kde někdo smí být a někdo ne ? To by jste si museli vytvořit svůj vlastní nacionalistický stát .. a stejně by jste se za chvíli hádali jaká forma nacionalismu je ta správná.
    Vyvézt menšiny mimo jejich rodiště by bylo nelidské a srovnatelné s hitlerovými postupy. Sami nikam nepůjdou a i kdyby, žádný vyspělý stát jich větší množství do azylu nepřijme .. a jinam by asi nešli. Nejsem genetik a z pedagogiky mám jen nějaké základy, nedokáži odhadnout, jak dlouho jejich převýchova bude trvat, ale věřím, že se nějaká rozumná forma najde.
    Co se týká přistěhovalců - neznám zákony ... ale jsem si jistý jedním - pokud my češi chceme mít možnost žít v jiných zemích, pak bychom sami tuto možnost poskytovat měli. Druhá věc je pak otázka ekonomická - pokud u nás škodovka nebude mít dostatek personálu, bude vyrábět auta místo u nás někde jinde .. a proto už je pro nás lepší dovézt zahraniční pracanty a vyrábět a tudíž i danit u nás. Když se vezmou lidé ze 2 států, kdo z nich se stane přistěhovalcem ? Ne .. odlučování ras je podle mě utopická představa nesouvisející s realitou .
    K nucení a nenucení - církev nikoho nenutí věřit - když věříš, pak teprve jsou pro tebe církevní dogmata zajímavá a pak je teprv řešíš. Čím se cítíš ty ateista nucen, když víš o existenci těchto dogmat a nevěříš jim ? Pokud ale nejsi součástí církve, pak ti po tom nic není ... pokud tě to zajímá, tak by jsi se do toho měl ponořit a nezůstat jen u hladiny, aby jsi měl reálnější náhled. To, co jsi napsal je dost nepřesné - v pekle nezkončí ten, kdo není součástí té správné církve. Nemám teď u sebe žádné dokumenty a tak to budu muset zkusit říct volně - každý, kdo žije v souladu s Bohem je Bohu milý... i kdyby nosil na krku obrácené kříže, mluvil sprostě atd. ... pokud má lidi rád a podle toho se k nim chová, přistupuje k životu zodpovědně, nezneužívá svých možností ale naopak, využívá je pro obecné dobro ..... takový člověk je určitě Bohu milejší než vzorný křesťan co chodí v neděli do kostela a doma bije děti, tuneluje firmu atd. bez lítosti a nápravy. Možná už jsem se o tom někdfy zmiňoval - u katolíků existuje pojem 'opovážlivé spoléhání na Boží milost'... to vypovídá právě o tom, že Bůh vidí naše pohnutky a pokud si někdo myslí, že si může dělat co chce a pak se to 'nějak' zachrání, pak na to dojede.
    Myslím, že pro ateistu bez znalostí souvislostí a teologie snadné do křesťanství objektivně proniknout bez vyvinutí nějakého úsilí, protože těch rovin křesťanství je hodně .. nestačí přečíst část bible, zajít na půlnoční a přečíst si pár stránek v dějepisu ...
    Vyšší autorita .. každé máme ty své lidské a my křesťané jsme si vědomi ještě dalších..

    OdpovědětVymazat
  15. TT: "Pokud ale nejsi součástí církve, pak ti po tom nic není ... " -> to je přeci hloupost.. jako křesťan je mým poslání šířit osvětu (hlásat evangelium) tak Pat to může cítit tak, že by rád "vymanil" blouznivce z míst, kde řádí církev jako černá ruka..

    Pat: Jiří Gruber, Evangelický katechismus -> úžasná knížka (resp. sešite), má velký potenciál Ti dát odpovědi a konfrontovat názory.. Mimo jiné -> "Bůh není logicky nebo vědecky dokazatelný, pak bychom se pro něj nemohli svobodně rozhodnout." (paralelu vnímám s Newtnovými zákony - když máš dokázáno, že něco takového je, pak v to nelze nevěřit).

    OdpovědětVymazat
  16. Pavle, máš pravdu ... možná to tak vnímá... ale píše zde o církvi jako o jakémsi obecném "ohrožení", ne jako o nebezpečí pro "chycené" ovečky, to mě trochu vadilo.
    Ten Gruber - není to aji někde na netu ?
    dík
    T.

    OdpovědětVymazat
  17. TT: Církev pro Pata představuje nebezpečí, protože se šíří.. Tedy že stále chytá nové a nové ovečky do své mylné teorie. Grubera jsem, bohužel, na netu nenašel, ale stojí 200kč v neoloxoru a to není zase tak moc :)

    OdpovědětVymazat
  18. TT a Pavel:
    Předem se oběma omlouvám za opožděný komentář. V poslední době jsem holt měl trošku vystresované období a byl jsem rád, že jsem mohl rozvinout alespoň nějakou, byť opravdu minimální, aktivitu....

    OdpovědětVymazat
  19. Takže jako první je tu TT - tenhle příspěvek rozdělím na dvě části. Nechce mi ho to samotnej pobrat:
    Jo, svědomí jedince je problém, no. Hodně to závisí i na konkrétní výchově jednotlivce. K té samozřejmě počítám jak tu cílenou, tak i zkušenost z okolí.
    IQ ras - píše o tom Duke, píše o tom Bakalář a našel jsem o tom i dost studií na netu a vše plně nasvědčuje celkovému nižšímu IQ černochů. Romským dětem samozřejmě můžeš dát přípravu a také se dělaly testy s přizpůsobením IQ testů tak, aby v nich černoši lépe vynikali. A výsledek? Jejich výsledky sice byly lepší, ale když daný test udělali běloši, opět je úměrně své inteligenci převálcovali o stejný kus jako v předchozích testech.
    Ano, tyto menšiny jsou opravdu "jiné", ale nebál bych se označit je za hloupější. Tito lidé jsou od přírody stavění na jinou formu přežití a předávají to svým potomkům. Nijak jim to nevyčítám a nehodlám se nad ně nadřazovat ani podřazovat. Každý jsme nějak uzpůsobení. Jenže pokud si je tady necháme množit, budeme mít prostě problém. Už problémy máme teď. Proč si jich přidělávat ještě víc? Multikulturalismus v současném pojetí se ukazuje jako zkáza západní civilizace. Není důvod v něm pokračovat a doufat, že to vyjde. Nevyjde to a je to jasné stále víc. A jak vytvořit místo, kde někdo smí a někdo ne? Naprosto jednoduše. Hranice se tomu nadává:) A ano, vlastní nacionalistický stát. Nevidím v tom problém. Zde si k lepšímu vysvětlení můžeš přečíst můj "multikulturní manifest", abys mě neměl za šílence, co nás chce izolovat:)
    Sám si ale polož otázku: "Proč je žádný vyspělý stát nechce?" Třeba jen někdo ví, jak je to s menšinama těžké. Jinak já je nechci vyvážet. Já jim chci udělat tvrdej, ale spravedlivej režim a přizpůsobiví pak klidně mohou zůstat a nepřizpůsobiví radši odtáhnou někam sami...
    S tou převýchovou - opravdu věříš, že se nějaká najde? Že je to jen o výchově? Já už jsem tomuhle dávno věřit přestal. Popravdě si myslím, že je nám tohle říkáno, abychom jakoby dali šanci a moc to radši neřešili. Že jsme touhle teorií všemocné výchovy prostě obelháváni.
    Ano, nějací přistěhovalci tu jistě mohou být. Nemám nic proti. Ale chce to s citem a ne jak dneska. A jasně jim dávat najevo, že jsou tady hosty a jako hosté se musejí i chovat. Jak to řekl jeden člověk: "Ty si doma můžeš dát nohy na stůl. Ale když k někomu přijdeš, tak tam už by to nebyl dobrý nápad."

    OdpovědětVymazat
  20. pokračování TT:
    Odlučování ras není žádný problém. Copak si sem škodovka musí natahat například černochy nebo asiaty? A taky - když už si sem někoho takovýho natahaj, tak maj za něj mít odpovědnost a zajistit mu cestu domů až mu tady práce vyprší. A ne jak dneska, kdy si tady každej takovej podnik natahá mraky přistěhovalců a pak to nechá státu na krku.
    K nucení a nenucení - ale nutí. Jsou i nepřímé formy nátlaku (viz vyhrožování peklem) a taky hodně záleží na jejich moci na daném území. Kde moc nemaj, tam si nemůžou vyskakovat. Kde ji maj, tam to chodí jinak. Já jako ateista se tady nucen necítím, protože "díky Bohu" žijeme v ateistické zemi. Ale taky dobře vím, že kdyby tady církev získala větší moc, tak lidem jako já začne házet klacky pod nohy a to silně. Takže se mýlíš, že pokud nejsem součástí církve, tak se mne to netýká. Ty taky nemáš stranickou legitku a přitom jistě cítíš potřebu se vůči komunismu vymezit. Nemám snad pravdu?
    To s tím Bohu milým člověkem jsi ale popsal krásně. Dá se říct, že jsi popsal, jak já se snažím jednat. Jsem rád, že tedy hlavní roli hraje moje chování, moje pohnutky, moje svědomí a schopnost napravovat své chyby. Kdyby takto byl pojímán Bůh a čistě toto znamenalo být křesťanem, tak si myslím, že by nikdo nic proti křesťanství neměl. Ať už by lidé věřili v Boha či ne. Prostě by to brali, protože by nebyla žádná teologie, nebyla by církev, nebylo by strašení peklem. Byla by jen osobní odpovědnost jednotlivce za své činy a apely na to. To by bylo krásné křesťanství. Žádné neověřitelné výhrůžky peklem, žádné neověřitelné sliby o nebi, žádná "nejlepší a nejsprávnější ideologie, která nás zanese do nebe"...jen apel na to, abychom byli dobří lidé, byli upřímní sami k sobě, vědomí si svých chyb a schopní přijmout odpovědnost. Nebylo by to krásný, kdyby celé křesťanství bylo "jenom" o tomhle?
    Proč si ale myslíš, že křesťané jsou si vědomi nějakých dalších, vyšších, autorit? Máte na ně teorii. Neberu vám ji. Ale je to jenom teorie a tak k ní i přistupuji.

    OdpovědětVymazat
  21. Zbytek - Pavel i TT:

    Pavel:
    I tak se to dá říct. Jinak děkuji za doporučení. Teď na to opravdu nemám čas a mám rozečtených už několik knížek a v knihovně plno nepřečtených. A to je špatné. Komenský říkal o lidech, kteří mají knihovnu plnou zvučných jmen, ale nic z toho nikdy nečetli. Tohle už pomalu začíná být můj případ, protože kupuji rychleji než stíhám číst:)))...ale jako jo, během posledních pár měsíců jsem přečetl komplet Nietzscheho v češtině, Foucaultovy dějiny šílenství a několik dalších knih mám rozečtených...ale musim se na to prostě vrhnout:) Toho Grubera teďka fakt nedám, ale zato se můžeš pomalu začít těšit na článek, kde rozepíšu pár myšlenek Josepha Goebbelse a ukážu, jak by se vysmál dělnické straně. Nezoufej ale. Mám to tu od tebe napsaný a časem se k tomu dostanu. Vypadá to docela zajímavě.

    Opět TT:
    Píši o nebezpečí pro chycené ovečky i o obecném ohrožení. Důvod jsem napsal o kousek výše v tomto příspěvku.

    Opět Pavel:
    Ano, to je jeden z aspektů. Další pak je, že čím více má církev někde moc, tím více zasahuje i do okolí, zákonů dané země, atd. A toho Grubera jsem na netu našel...je to tohle, ne? - http://www.ikarmel.cz/kniha/Otazky-a-odpovedi_KCH0044.html

    OdpovědětVymazat
  22. Parazit je vlk v beránčím rouše. Parazity je třeba eliminovat! Boj s parazity v nás a okolo nás je prioritou, jak pro nás, tak i pro naši kulturní civilizaci, to co zde má nezasloužené výhody a jistoty, to je zde i parazitem, kterého je třeba eliminovat, i kdyby to byl; papež, prezident, ministr, soudce, řiditel, byrokrat, politik, vědec, celebrita, umělec, atd. Se vznikem centrálních systémů, dochází i k problémům s parazity, co se dostávají do centra, protože zde mají nezasloužené výhody a jistoty, eliminovat centralismus, je možné jenom tím, že jej nahradíme decentralismem, díky tomu že se povolí zabíjení konkurentů, a jedinců co nám v nouzi nepomohou. Parazit je vlk v beránčím rouše, a odhalit to že je to vlk, bývá obtížné, protože parazité zde v systému hluboce zakořenili. Z díla snadno poznáme parazita, protože dílo, které parazit vytvoří je nehodnotné a zbytečné, slova mohou klamat, ale dílo klamat již nemůže, protože dílo vzniká z práce! Za všechny ekonomické a ideologické krize mohou jenom parazité, co zde v centru mají veliké jistoty a výhody, řešením nejsou ale demokratické volby, protože místo starých politických parazitů, zde jsou noví lakomí parazité, a nic se nikdy a nikde na světě nezmění! Jádrem problému je zabíjení lidí, které umožnilo vznik centralismu, a tím vznikli i krize, decentralismus není utopie, v přírodě je decentralismus běžný a samozřejmý, zde se neplatí ideologickým parazitům vysoké daně, a každý parazit musí bojovat neustále o svojí holou existenci, s konkurenčními parazity. Proč, je pro nás zabíjení lidských parazitů, neřešitelným problémem? Parazité sepsali zákony a ideologie tak, aby byl pro nás problém zabíjet lidské parazity, co zde mají nezasloužené výhody a jistoty, je to klec vytvořená ze svatých dezinformací, a my nedokážeme z této kleci uniknout.

    OdpovědětVymazat